לקראת שבועות - קבלו הסבר על מגוון גבינות מובחרות

לקראת שבועות – קבלו הסבר על מגוון גבינות מובחרות

בהתקרב חג השבועות עולות הגבינות לכותרות יחד עם רעיונות עבור הרמת כוסית לכבוד חג שבועות. העובדה שנהגו לאכול בחג זה מוצרי חלב מביאה לכך שאנשים רבים מחפשים מוצרי חלב ומאכלים משובחים אשר המאפיין המרכזי שלהם הוא שהם מכילים גבינה. בואו וקבלו הסבר על גבינות מובחרות ועל סוגי הגבינות הקיימות כיום.

קטגוריות שונות של גבינות

ניתן לחלק את ענף הגבינות למספר קטגוריות.

  • הסוג הראשון והעממי ביותר הוא גבינה רכה. לרוב זמן הייצור של גבינות אלו הוא קצר והן גם לא עוברות תהליך התיישנות. השימוש הפופולארי בגבינה רכה הוא מריחה על לחם. מלבד לגבינה הלבנה ניתן להבחין בגבינות שמנת משובחות, מסקרפונה – גבינה בעלת טעם מתוק ומרקם רך. גבינת ריקוטה, טלג'יו – גבינה בטעם חריף ועוד.
  • קטגוריה נוספת היא גבינת עובש. מדובר על גבינה אשר מוסיפים לה עובש המביאה לטעם מיוחד וריח עז. גם בקטגוריה זו ניתן להבחין בין שני סוגים עיקריים. גבינת עובש לבן וגבינת עובש כחול. לגבינות הכחולות מוסיפים עובש אשר מעניק לגבינה גידים בצבע כחול וטעם מיוחד.
  • גבינות חצי קשות אלו גבינות שהמרקם שלהן הוא קשה בחציו והן לא עברו תהליך של התיישנות. הגבינות הפופולאריות בקטגוריה זו הן גבינה צפתית, בולגרית, מוצרלה, פטה, גבינה צ'רקסית ועוד.
  • גבינות קשות – גבינה חגיגית היא גבינה קשה אותה נהוג להגיש על קיסמים. אלו גבינות אשר עברו תהליך התיישנות אשר מביא למרקם מוצק. בקבוצה זו מוכרות הגבינות הבאות: אדם, גאודה, אמנטל, צ'דר, קומנטה, עמק, נועם ועוד.
  • גבינות מותכות – גבינה שלה מרקם רך אשר נוצר בגין חימום הגבינה בטמפרטורה גבוהה. מוכרת בעיקר בצורת משולשים.
  • גבינות צאן – גבינות אשר מיוצרות מחלב כבשים.

התאמת הגבינה לארוחה ולמאפה

כדאי לשים לב כי לכל גבינה יש מאפיינים משלה ותכונות אחרות. כאשר לכל ארוחה או תבשיל ומאפה יש לבחור את הגבינה המתאימה. אמנם לא תמיד קל להשיג את כל סוגי הגבינות על פי המפורט במתכונים המקצועיים. אך יש אפשרות למצוא תחליפים מתאימים עם קייטרינג חלבי בקאנאפס אשר יאפשרו להשיג את התוצאה הרצויה. עולם הגבינות הנו עולם מפותח ומגוון שמאפשר לנו לטעום מגוון עשיר של טעמים ומרקמים.

שתפו ברשתות החברתיות

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

אולי יעניין אתכם, מאמרים נוספים מהבלוג שלנו

אביזרי עישון: מדריך להתאמה

כשיוצאים לתחום אביזרי העישון, מבינים במהירות שהעולם הזה מגוון כמו האנשים שמנווטים בו. בין אם אתה שוקל את הגיחה הראשונה שלך לאביזרי עישון או שוקל

קרא עוד »