כיסא אליהו הנביא - מה הקשר לברית מילה?

כיסא אליהו הנביא – מה הקשר לברית מילה?

בוודאי השתתפתם לא פעם בטקס ברית מילה. האם תהיתם מהו הכיסא המיוחד והגבוה עליו יושב הסנדק? ובכן, זהו הכיסא של אליהו הנביא. בדרך כלל יופיע על הכיסא גם הכיתוב "זה הכיסא של אליהו זכור לטוב". אליהו, הכוונה כמובן לאליהו הנביא, אך מה הקשר בינו לבין ברית מילה? מדוע אליהו הנביא הוא אורח הכבוד בכל ברית מילה ומדוע מכינים עבורו כיסא כל כך מיוחד?

הקשר של אליהו הנביא לברית המילה

אליהו הנביא מכונה בנביא "מלאך הברית" ויש לו קשר מיוחד מאוד לברית המילה. כדי להסביר על מהות הקשר, נצטרך לחזור אלפי שנים לאחור, לתקופה שבה התפצל עם ישראל לשתי ממלכות – ממלכת ישראל וממלכת יהודה. אחאב, מלך ישראל, עזב את עבודת האלוקים ועודד את פולחן העבודה הזרה. לעומתו, אליהו הנביא, שהשתייך לממלכת יהודה, קרא לכל העם לעזוב את עבודת האלילים ולשוב בתשובה.

העימות והאיום

אליהו זימן את כל כוהני האלילים לעימות פומבי שיוכיח לעם את האמת שבאמונה ויגרום להם להתנתק מעבודת האלילים. בסוף העימות נהרגו נביאי השקר והעם הצהיר שוב על האמונה באלוקים. עבור אליהו, הסיפור ממש לא הסתיים בזאת.

המלך ואשתו שלחו מסר לאליהו הנביא: "מָחָר אָשִׂים אֶת נַפְשְׁךָ, כְּנֶפֶשׁ אַחַד מֵהֶם". למעשה, הם פשוט איימו עליו ברצח. אליהו נמלט וכעבור 40 יום הוא הגיע למערה בהר סיני, שם התגלה אליו אלוקים ושאלו למעשיו במקום. תשובתו הייתה כי הוא ניסה להחזיר את עם ישראל בתשובה לאחר שהם נטשו את הברית עם הקדוש ברוך הוא.

אליהו "מלאך הברית"

אלוקים לא קיבל את הביקורת של אליהו על בניו, נזף בו וציווה עליו כי בכל מקום ובכל זמן בו יקיימו יהודים את מצוות ברית המילה, יבוא להתייצב שם ויראה בעצמו כי הם שומרים על הברית ולא מפרים אותה.

ומאז ועד היום, מופיע אליהו הנביא בכל ברית מילה כאורח הכבוד. הוא בא לראות ואף להעיד כי עם ישראל אכן שומר את הברית הנצחית שלו עם הקדוש ברוך הוא. באתר הוד והדר ניתן למצוא מגוון כסאות אליהו הנביא לבתי כנסת.

שתפו ברשתות החברתיות

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

אולי יעניין אתכם, מאמרים נוספים מהבלוג שלנו

אביזרי עישון: מדריך להתאמה

כשיוצאים לתחום אביזרי העישון, מבינים במהירות שהעולם הזה מגוון כמו האנשים שמנווטים בו. בין אם אתה שוקל את הגיחה הראשונה שלך לאביזרי עישון או שוקל

קרא עוד »