מוזיאון בצפון

מוזיאון בצפון

כשאנחנו חושבים על מוזיאונים בישראל, בדרך כלל אנחנו נוטים לחשוב על אלה שממוקמים בתל אביב או בירושלים. באופן טבעי זה ככה. הרי מדובר בעיר התרבות המובילה בישראל, מצד אחד, ומצד שני, מדובר בעיר הבירה של ישראל, העיר בה אפשר למצוא מגוון מוזיאונים, הן כאלה שעוסקים בתרבות, בהיסטוריה, אומנות, דתות, ועוד שלל תחומים.

אך כפי שאנחנו יכולים להעריך וכפי שאנחנו יודעים, מלבד שתי הערים הנ"ל, הרי שיש בישראל עוד שורה ארוכה של מוזיאונים אשר ממוקמים במקומות שונים ברחבי הארץ, מחוץ לתל אביב או ירושלים. לעיתים מדובר על מוזיאונים מקומיים, כלומר כאלה שמבטאים את ההיסטוריה של המקום, כמעט בכל עיר ובכל יישוב יש מוזיאון כזה, ומצד שני, ישנם מקומות שיש בהם מוזיאונים רחבים יותר, לאומיים ואפילו כאלה שזכו להכרה בינלאומית.

דוגמא לכך אפשר למצוא במשכן לאמנות עין חרוד, מוזיאון בצפון הארץ שזוכה להצלחה גדולה לא רק בקרב ישראלים רבים שמגיעים לבקר בו מדי שבוע, לא רק בקרב אמנים ישראלים שמציגים שם, אלא גם בקרב תיירים רבים אשר בוחרים לנסוע אליו, בין אם זה כשהם מחליטים לנפוש ביישוב עצמו ובין אם זה כשהם נוסעים לנפוש בצפון ומחליטים שעין חרוד יהיה אחד המקומות, אחד האתרים, בו הם יבקרו במסגרת הטיול שלהם.

צריך להדגיש, מדובר מוזיאון לא גדול כמו מוזיאון ארץ ישראל או מוזיאון תל אביב, הוא גם לא זוכה לתרומות כמוהו ולא מקבל חשיפה כמוהו, אך אין ספק שמדובר באחד המוזיאונים המרשימים והייחודים בישראל.

יש לכך כמה סיבות, ראשית, הוא מכיל אלמנטים היסטוריים רבים, שנית, הוא מכיל לצד אותם אלמנטים גם יצירות אומנות עכשוויות, מודרניות. שלישית, הוא משלב בתוכו יצירות של אמנים מקומיים ואמנים מחוץ ליישוב, ארבע, בדומה להרבה מוזיאונים גדולים, הוא לא מסתפק רק ביצירות אומנות רגילות אלא גם ביצירות עם תוכן, עם אמירה. כאלה שנועדו לזעזע את המבקרים בצורות שונות.

לכל זה אפשר להוסיף את העובדה שהמקום עורך אירועים שונים ובכלל את האווירה המאוד ייחודית ונעימה השוררת בו וכל אחד נכנס אליו יכול להרגיש אותה.

שתפו ברשתות החברתיות

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

אולי יעניין אתכם, מאמרים נוספים מהבלוג שלנו

תובנות מפתח לפירוק רכב יעיל

פירוק רכב אולי נראה פשוט, אבל זהו תהליך מורכב שדורש הבנה עמוקה של מערכות רכב ותקנות סביבתיות. בין אם אתם עוסקים במיחזור, בשיקום חלקים, או

קרא עוד »