למה ספרים מרתקים אותנו

למה ספרים מרתקים אותנו

בכל הנוגע לספרים, נראה כי הספרות הייתה קיימת מאז ומעולם, בעוד שספרים החלו את דרכם כבר בימי בראשית. מימים אלה נמצאו דפים מאוגדים יחדיו בכריכה בהם תיארו ותיעדו אנשים את חייהם הקדומים. כיום, אלפי שנים לאחר כתיבת הספר הראשון, ניתן למצוא ספרים דיגיטאליים, קורא ספרים אלקטרוני וכמובן ספרים רגילים שכיף לרכוש או להשאיל, לעיין בהם ולקרוא.

בכך אפשר למצוא ספרים בכל ז'אנר החל מרומן רומנטי, עד לספרי מסעות, ספרי מתח, ביוגרפיות, ספרי הדרכה, בישול, ספרי נוער, מבוגרים וילדים, ספרים שהפכו לטרילוגיות (ספרים שיוצאים בשלושה כרכים) ספרי עיון, אומנות, צילום ועוד מגוון רחב של תכנים.

אבל מה כה מרתק אותנו בספרים?

שפה גבוהה – כאשר אנו קוראים תוכן טוב ואיכותי, אנו נהנים מקריאת טקסט איכותי. מרבית הספרים שמודפסים בכל העולם הם כאלה שנבחנו ונערכו על ידי הוצאות גדולות ונחשבים טובים משום שעין מקצועית בחנה אותם. בכך אפשר להכיר מילים חדשות, לדעת כיצד מנסחים נכון משפטים, ונהנים מפתיחת התודעה על ידי תוכן טוב.

עלילה מרתקת – בעבר לא הייתה טלוויזיה או ניידים שבהם היה ניתן לצרוך תוכן, בכך רבים מצאו עצמם נשאבים אל עלילה מרתקת בכל מיני רומנים רומנטיים שהעבירה את הזמן בכיף תוך שלמידה מתוך ספרים, הכרת עולמות חדשים וקריאה על חייהם של אחרים, עדיין מרתקת רבים שצורכים או מוציאים ספרים לאור.

הזדהות – כאשר קוראים ספר טוב אפשר להרגיש כי יש מי שמכיר אותך. יש מי שעובר את אותם החוויות שעברת וכי המחשבות בכל אדם סך הכל זהות. תחושת הקרבה וההזדהות מועברת לעיתים קרובות על ידי ספרים.

לסיכום, קריאה מעבירה את הזמן בכיף, היא מחכימה את הקורא, מקנה הסחת דעת נהדרת ודרך טובה להעביר את הזמן. לכן כדאי כבר לקחת ספר ליד ולצלול אל עולם תוכן מרתק. 

שתפו ברשתות החברתיות

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

אולי יעניין אתכם, מאמרים נוספים מהבלוג שלנו

תובנות מפתח לפירוק רכב יעיל

פירוק רכב אולי נראה פשוט, אבל זהו תהליך מורכב שדורש הבנה עמוקה של מערכות רכב ותקנות סביבתיות. בין אם אתם עוסקים במיחזור, בשיקום חלקים, או

קרא עוד »