ויטמינים, מתי התחילה תרבות הצריכה שלהם?

ויטמינים, מתי התחילה תרבות הצריכה שלהם?

תרבות הצריכה עברה שינוי מהותי במאת השנים האחרונות. אם בעבר מרבית האנשים חיו בצמצום יחסית, ומבחר המזון היה מוגבל ביותר. הרי כיום כולנו נמצאים בתוך עידן של שפע. מגוון עצום של מוצרים מונחים במזווה, ועלינו רק לבחור ולקחת את מה שמתחשק לנו. יחד עם הפריחה בענף המזון וריבוי המוצרים המתועשים נוצרו מצבים בהם אנשים אוכלים לשובע אך יחד עם זאת הגוף שלהם לא מקבל את כל המרכיבים הנחוצים לו. בד בבד התפתחה מאוד תעשיית ייצור התרופות ותוספי התזונה, והנה כיום הם חלק מהתפריט של רבים מאתנו. ויטמינים הפכו להיות חלק משגרת החיים, ובבתים רבים נוכל לפגוש צנצנות שמכילות כדורים קטנים אשר מטרתם לספק לגוף ויטמינים שונים.

למי זה חשוב?

אמנם המוצרים הללו חדרו לשוק ויש להם מקום של כבוד, אבל חשוב מאוד לדעת כי יש לדייק בנטילה. ויטמין שאינו חסר לכם עלול להזיק אם תיטלו אותו לשווא. אם כי יש מקרים רבים בהם אנשים סובלים מתופעות שונות כמו מחלות, כאבים, עייפות או חולשה, וההמלצה תהיה ליטול ויטמינים שונים על מנת לחזק  ולרפא. כמו כן יש מקרים מוגדרים כמו תינוק עד גיל שנה שעליו לקבל ויטמין D, נשים הרות שתקבלנה מולטי ויטמין ייעודי וכן הלאה. בכל המקרים הללו חשוב לציית להנחיה וליטול את התוסף.

צריכת ויטמינים מן הטבע

הבריאה מכילה את כל המרכיבים שגופנו צריך להם. בעיקר הפירות והירקות וגם החלבונים מביאים עימם תרומה רבה לגופנו. אך העובדה שלא כולנו מספקים לגופנו תזונה מאוזנת מביאה למצב בו אנחנו אמנם שבעים, אבל חסרים משמעותיים של ויטמינים עלולים להיווצר. יש לציין כי התעשייה פוגעת באיכות המזונות ומביאה למצב שהבשר והדגים לא איכותיים ומזינים כפי שהיו בעבר.

דרך חיים נכונה

הדרך הנכונה היא להקפיד על תזונה מאוזנת שכוללת את כל המרכיבים ואת כל סוגי המזונות. גיוון בירקות ובחירת סוגים שונים של חלבונים מן החי ומן הצומח. במידת הצורך על פי המלצה רפואית נכון ליטול ויטמינים מתאימים כמו כדורי כורכום טבעיים שיספקו לגוף את החסר – במידה והוא קיים.

שתפו ברשתות החברתיות

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

אולי יעניין אתכם, מאמרים נוספים מהבלוג שלנו