למה אנשים אוהבים לגלוש

למה אנשים אוהבים לגלוש

קייט סרפינג

נדמה שבזמן האחרון כל מי שנמצא סביבנו גולש, התחיל לאחרונה לגלוש או שמתעניין בתחום הגלישה. מה גורם לכך שבשנים האחרונות הספורט הזה נמצא בצמיחה מאוד גבוהה? מדוע רבים כל כך גילו אותו לאחרונה ומדוע אלו שהתחילו לגלוש מתמכרים ומחפשים הזדמנויות ללכת לים ולגלוש?

מסתבר שלא מדובר רק בתופעה מקומית ישראלית. גם במקומות רבים בשנים האחרונות ענף הגלישה נעשה מאוד פופולרי וזה נכון לסוגים שונים של גלישה: בין אם גלישת גלים, גלישת סאפ או גלישת קייט סרפינג. כנראה שהגלובליזציה וההשפעה שלה היא מאוד חזקה ותחומים שצומחים וצוברים פופולריות ותאוצה עושים זאת במקומות שונים בעולם בצורה כמעט מקבילה.

אלא שדי ברור שאם המגמה הזו מתרחשת בעולם, אז גם בישראל היא תתרחש ואף ביתר שאת. מדינת ישראל היא ייחודית בכך שהשטח הימי שלה גדול אף יותר מהשטח היבשתי. מדובר במדינה קטנה שכמעט לכל אורכה פרושים חופיו של הים התיכון וכמעט מכל מקום במדינה ניתן להגיע לחוף כלשהו בזמן נסיעה יחסית לא ארוך. אז הזמינות הזו והנגישות הזו יחד עם העובדה שאנו ארץ שטופת שמש במרבית ימי השנה, בעיקר באילת, מאפשר כניסה נוחה לאנשים שרוצים לגלוש.

אנשים שמתחילים לגלוש מדווחים כי הדבר מספק להם חוויה מדהימה בגלל האיזון הנפשי. כלומר ההבדל התהומי בין השגרה המאוד לוחצת המאפיינת את קצב החיים בארץ לעומת השקט והרוגע של הים. נראה שישראלים רבים זקוקים מאוד למפלט הזה והגלישה והים מספקים להם את זה.

כמובן שרצוי מאוד לעשות קורס כדי להכנס לעניינים מהר ולייעל את ההתקדמות, כך ההנאה וההתמדה יהיו משמעותיים יותר. תוכלו למצוא בחופים השונים בתי ספר שמעבירים שיעורי גלישה מסוגים שונים כמו קורס קייט סרפינג באילת או בחופים בים התיכון.

בחופים שונים בארץ נוצרות קהילות מקומיות וגם קהילות ארציות של גולשים. זה מביא לקיומן של מסגרות חברתיות שמבוססות על תחום עניין משותף ואהוב מאוד על חברי הקהילה והדבר כמובן תורם גם הוא לכך שרבים מאוד מרגישים סיפוק והנאה מתחום הגלישה שאליו הם נכנסו ומסייע להם להתמיד בכך.

קראו גם על: ציוד קייט סרפינג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *