מה תפקיד המרזב ואיך נשמור עליו

מה תפקיד המרזב ואיך נשמור עליו

התקנת מרזב מהווה חלק חשוב ביותר בכל מבנה באשר הוא ובעיקר בעונת החורף. על מנת לשמור על המרזב שלכם, עליכם לנקוט במספר פעולות בטרם מגיעה עונת החורף. חשוב מאוד לזכור שמרזב תקין יכול לשמור באופן הטוב ביותר על כל מבנה מפני נזקי רטיבות שונים ולכן, אין להקל ראש בשמירה על המרזב ובתיקונו בכל בעיה אשר מונעת ממנו לפעול בצורה תקינה ולסייע למבנה להיות מנוטרל ממים שיכולים להסב לו נזקי רטיבות.

מהו המרזב

המרזב הוא חלק חשוב מאוד במבנה, בעיקר בעונת החורף. המרזב הוא מעין צינור צר אשר יורד מגג המבנה ועד הקרקע. מטרתו של המרזב היא לשאוב את כלל המים המצטברים בגג המבנה בעונת החורף באופן ישיר אל הקרקע. המים אשר יורדים על הגג, אינם נשארים במצב סטטי. הם זורמים לכיוון המרזב וממנו הם מגיעים באופן ישיר לאדמה. כלומר: באמצעות המרזב ניתן לשמור בצורה הטובה ביותר על גג יבש. במקום שמי הגשמים יישארו בגג ויצטברו בו, דבר אשר יכול לגרום לחדירת מי הגשמים לקירות הדירות בבניין מגורים משותף או לתקרת בית פרטי, הם זורמים מהגג אל האדמה ומותירים את הגג יבש גם כאשר יורדים גשמים. אין ספק שמרזב מהווה חלק חשוב מאוד בכל בית פרטי או בניין מגורים ויש לטפל בכל בעיה המתעוררת בו, בכדי שהוא יבצע את פעולתו בצורה תקינה ויממש את מטרותיו באופן האידאלי.

כיצד תשמרו על המרזב

על מנת שהמרזב יוביל בצורה הטובה ביותר את המים מהגג אל האדמה, על המרזב להיות נקי ופנוי לצורך הובלת המים. מכיוון שלא פעם יחד עם המים אשר יורדים עם המרזב יורדים גם לכלוך, עלים ועוד, הרי שבטרם תגיע עונת החורף, יש צורך לבדוק שהמרזב שלכם איננו סתום או מכיל בעיה כלשהי שבגינה המים יכולים לחזור כלפי מעלה וליצור הצפה. חשוב לבדוק שהמרזב נקי ותקין באמצעות אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום המבצעים עבודות אינסטלציה בגובה. בד בבד, חשוב מאוד לוודא שהתקינו את המרזב שלכם בצורה נכונה ואיכותית, אשר מסייעת לו לממש את מטרותיו. אי התקנה נכונה של מרזב עלולה ליצור בעיות בשאיבת המים.

שתפו ברשתות החברתיות

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

אולי יעניין אתכם, מאמרים נוספים מהבלוג שלנו