מדיח או ביד - איזה סוג אנשים אתם

מדיח או ביד – איזה סוג אנשים אתם

ניתן לחלק את כל האנשים בעולם לשני סוגים מרכזיים – אנשים שלא מסוגלים לוותר על מדיח הכלים שלהם, לעומת אנשים שמעדיפים לשטוף כלים ביד ולהניח אותם על מתקן לייבוש כלים תלוי. כמובן שעד לפני כמה עשורים בלבד, כלל לא הייתה התלבטות בנושא. כולם שטפו את הכלים שלהם בצורה ידנית, דבר שהיווה ללא שום ספק מעמסה קשה במיוחד, עבור מי שחי במשפחה רבת נפשות. כמובן שכאשר מדובר על זוג צעיר למשל, אין שום סיבה להפעיל מדיח רק כדי לשטוף 3 – 4 צלחות וכמה כוסות. אך כאשר מדובר על משפחה גדולה, הכוללת כמות מכובדת של ילדים, מדיח כלים יכול להוות ברכה משמיים. במקום לבזבז מספר שעות ביום על עמידה מול הכיור ושטיפה בלתי פוסקת של צלחות דביקות וכוסות מלוכלכות, ניתן פעם אחת להפעיל מדיח וליהנות מכלים נקיים תוך מחצית השעה.

מדיח או ביד – יתרונות מול חסרונות

כאמור, לא כולם מבינים את היתרונות האדירים של שימוש במדיח כלים, אך לא לכולם גם מתאים לבזבז זמן יקר על פעולה סיזיפית כמו שטיפת כלים. ישנם אנשים המאמינים כי פעולות מונוטוניות כגון שטיפת כלים, מסייעות להם להירגע ולנקות את הראש. אך רבים אחרים מדווחים על תסכול, כעס ועצבים, בכל פעם שהם נאלצים להתמודד עם הכיור המטונף שלהם. לכן חשוב להבין כי ישנם יתרונות רבים למדיח הכלים, אך אין ספק כי הוא לא מתאים לכולם. מי שלא נוהג לארח הרבה ולא נוטה ללכלך יותר מידי כלים במהלך היום, יכול בהחלט להסתדר עם שטיפת כלים ידנית. אך משפחות מרובות ילדים או אנשים שנהנים לארח את המשפחה או החברים על בסיס קבוע, מוצאים את עצמם באופן קבוע במצב שבו הכיור עולה על גדותיו מרוב עלים מלוכלכים. במקרים כאלו, הפעלת מדיח מהווה ברכה משמים, היות והדבר חוסך לא מעט זמן וכאב ראש.

לסיכום, כמו שהתקנת כספת לבית נחשבת לחשובה ויעילה במיוחד – כך מדיח כלים נחשב לאחד מכלי המטבח היעילים והחשובים ביותר, במיוחד בבתים בהם חיים אנשים רבים ויש צורך תמידי בשטיפת כלים. חשוב לזכור כי מעבר לנוחות, מדיח כלים נחשב לאקולוגי יחסית, היות וכמות המים שבה הוא משתמש היא מינימלית.

שתפו ברשתות החברתיות

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

אולי יעניין אתכם, מאמרים נוספים מהבלוג שלנו