חדרי בריחה לילדים - למה זה כדאי?

חדרי בריחה לילדים – למה זה כדאי?

בשנים האחרונות קיימת כמעט רק אופציה אחת להעסיק את הילדים והוא המסך. אם זה סרט בטלוויזיה, אם אלו קליפים ביוטיוב או אפילו "רק" משחקי מחשב ממכרים. אם חשבתם שאתם היחידים שמתמודדים עם "מכת המסכים" ורק הילדים שלכם כבר לא מוצאים עניין באף בילוי אחר מלבד ישיבה מול המסך, תדעו שאתם לא לבד. זוהי תופעה מוכרת מאוד ולא מעט הורים מתלוננים כי אין להם כל דרך להשתלט עליה, למרות שדווקא חדר קריוקי בראשון לציון יכול להיות פתרון מתאים למסך שהילדים רוצים, והעילות החברתית שההורים מחפשים עבורם.

לא כל היום טלוויזיה

אומנם המסכים הפכו לחלק בלתי נפרד מחיי היום יום שלנו, אך ניתן בהחלט להגביל את הילדים בשעות בהן הם יושבים וצופים בסרטים או לקבוע מהן השעות בהן הם משחקים במחשב או באייפד. הסיבה העיקרית לכך ש"זה לא עובד" על הילדים היא, כי להורים אין חלופה מספיק טובה עבור שעות הבילוי הללו. וכאשר אוסרים על הילד להשתמש במסכים אך לא מציעים לו שום דבר אחר במקום, הוא רק ירגיש שפועלים נגדו ויהיה מתוסכל, עצבני וכמובן משועמם.

חוסר בכישורים חברתיים

הסיבה העיקרית לכך שהורים אוסרים על ילדיהם את השימוש במחשבים, אייפדים ואייפונים היא מאחר והילדים אינם מפתחים כישורים חברתיים. אם בשנים עברו, היו שעות אחר הצהריים מוקדשות לפעילויות חברתיות פרטיות או חוגים מטעם בית הספר, הרי שאת הילדים של היום זה לא מעניין. הם מעדיפים לשבת על הספה ולצפות בטלוויזיה במשך שעות ארוכות או להתחפר במיטה עם אייפד ולשחק ללא הגבלה.

מפעילים את הראש

אם כך, יש לדאוג לחלופה שתהיה מספיק מעניינת על מנת לגרום לילדים להתנתק מהמסך למספר שעות ולהצליח ליהנות מעוד דברים. אסקייפ רום לילדים הוא הדבר האטרקטיבי ביותר שיכול להוות חלופה לשעות הבהייה הארוכות במסך. חדר הבריחה חושף את הילדים לכל נפלאות העולם שמחוץ למסך. חדרי בריחה יגרמו לילדים להפעיל את הראש הרדום ויהפכו אותם לערניים יותר. חדר בריחה מאתגר את המחשבה וגורם לילד להפעיל את הראש כדי למצוא את החידות המוסתרות ולפתור אותן. שיתוף הפעולה ההכרחי בחדר בריחה, מסייע מאוד בפיתוח כישורים חברתיים וכמובן מעלה את הביטחון העצמי ומאפשר לטעום את טעם ההצלחה.

שתפו ברשתות החברתיות

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

אולי יעניין אתכם, מאמרים נוספים מהבלוג שלנו