איזה מדינות באירופה ידרשו ויזה החל מ-2023?

איזה מדינות באירופה ידרשו ויזה החל מ-2023?

בניגוד למה שרבים חושבים לא מדובר על כל מדינות אירופה. קודם כל, חשוב לציין כי אמנם היום אנחנו רואים את אירופה בתור קבוצה גדולה של מדינות שרובן ככולן שייכות לאיחוד האירופי, אבל זה ממש לא נכון. ראשית כל, יש מדינות שאינן חברות באיחוד האירופי ומכאן גם לא שותפות לאותה מדיניות הגירה המקובלת בכל שאר המדינות. מכאן, כאשר אנחנו מדברים על ההסכם החדש לגבי הכניסה עם ויזה למדינות אירופה אנחנו לא מתייחסים לכם המדינות ואנחנו גם לא מתייחסים לויזה כמו שאנחנו מדמיינים את הויזה לארצות הברית לצורך העניין.

מה שאנחנו כן מדברים עליו הוא על אותו מסמך, מה שנקרא: ETIAS. תפקידו לסנן את מי שלא יכולים לנחות על המדינות השותפות להסכם משורה של טעמים, רבים מהם קשורים לביטחון אבל לא רק. מי שמגיע לביקור תיירותי אמור, כך על פי הדברים של חברות ההסכם, לעבור בלי בעיה את מערכת הסינון החדשה ולהמשיך בתוכניות שלו כרגיל. ניתן לבדוק כאן > למדינות הבאות ישראלים יצטרכו ויזה .

אלו מדינות נמצאות בהסכם

יותר קל להגדיר את הרשימה בתור מדינות אירופה כולן למעט: בריטניה, אירלנד,רומניה,בולגריה וקרואטיה. מדובר על מדינות החתומות כולן על אמנת שנגן. אמנה שנוצרה בשנות השמונים כדי לאפשר מעבר חופשי בין מדינות האיחוד האירופי. אמנם בהתחלה לא היה ההסכם מיועד למדינות האיחוד האירופי כולו, אלא שבהמשך, עם הצטרפותן של מדינות נוספות להסכם, הפך ההסכם הזה לאחד מסימני ההיכר של האיחוד האירופי.

המטרה היא לשמור על הביטחון

התהליך עבור הוצאה של ויזה לאירופה לישראלים יהיה בר תוקף ככל הנראה בשנת 2023 על פי ההערכות. כאמור, המטרה של המהלך הזה הוא להבטיח את ביטחונם של בני האיחוד האירופי מעל הכל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *