רבי מאיר בעל הנס

רבי מאיר בעל הנס היה אחד הרבנים המפורסמים והמדהימים בהיסטוריה. הוא היה מחולל נסים גדול שריפא אנשים מכל מיני מחלות ובעיות. הוא מפורסם בעיקר בעבודתו עם צרעת אבל הוא גם עזר לאנשים רבים עם מחלות אחרות כמו עיוורון או חירשות וכו'. הוא היה ידוע בריפוי מחלות ובשמירה על בריאות בני עמו. הוא סייע בהקמת מרכז חשוב בטבריה, ישראל. הוא נקבר עם מצבה מיוחדת שלא רק מכבדת אותו כרב ודתי יהודי אלא גם כמחולל נסים. קהילתו הייתה מהגדולות בטבריה.

לתרומה רבי מאיר >>>

רבי מאיר נולד במאה ה-18 ונפטר ב-24 במאי 1709. הוא היה מחשובי הרבנים בטבריה שחיו כמעט שלוש מאות שנים. מאז שנת 1181 קבורים כאן רבנים לאחר פטירתו ולכן הוא נקרא "קבר מאיר". אחריו. לצד הרבנים מאיר וחיים דוד, נקבר בקבר גם רבי משה בן צדוק. גור ביתית נולד במאה ה-17 ונפטר ב-26 במאי 1598. במקור מהר המנו, עבר לחברון והיה לאחד מחשובי הרבנים בה אי פעם.

רבי מאיר היה דמות מרכזית בטבריה, ישראל. הוא היה נכדו של רבי לייב בן אשר (בערך 870–942), מחשובי הדמויות הרבניות של ימי הביניים המוקדמים והשפעה רבה על רבנים ותלמידי חכמים רבים אחרים.

רבי מאיר היה מורה גדול. הוא היה מנהיג דתי מוביל בזמן חרב בית המקדש השני בשנת 70 לספירה קברו נמצא בטבריה, ישראל (בדרך לים המלח). מאז פתיחתו לקהל הרחב כמוזיאון ב-1981 הוא מהווה מוקד תיירות פופולרי למבקרים מכל רחבי ישראל.

רבי מאיר הנס הוא בעל פירושים רבים לגמרא. הוא היה בין הראשונים שניסו לצטט את כולם, אבל עדיין יש רבים שלא צוטטו עד היום.

שתפו ברשתות החברתיות

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

אולי יעניין אתכם, מאמרים נוספים מהבלוג שלנו