איך לבחור מעיל לספר תורה – המדריך המלא

ספר התורה האשכנזי עטוף במעיל מיוחד העשוי בד קטיפה עליו נוהגים לרקום קישוטים, פרחים, פסוקים ועוד ועוד קישוטים שונים שנועדו להדר ולעטר את ספר התורה.

ספר התורה הספרדי נתון בדרך כלל בתוך תיק עץ מיוחד כאשר לא תמיד מקפידים על מעיל יפה נוסף במיוחד אם מדובר בנרתיק מהודר ומרשים בפני עצמו.

המעיל של ספר התורה נקנה על פי רוב על ידי זה שקונה את ספר התורה. כך שבמקרה ומדובר בספר תורה אותו רכשתם כתרומה לבית כנסת מסוים, מקובל כי תכינו את ספר תורה עד הסוף כולל מעיל לספר תורה מיוחד ומתאים המיועד לכך.

כך בוחרים את המעיל של ספר התורה 

כאשר אתם באים לבחור מעיל לספר תורה, עליכם לשים דגש על בחירה במעיל שיתאים לסגנון שלכם ושל בית הכנסת שם אתם רוצים להכניס את הספר יש בכל דבר עניינים של אופנה וכך גם בכל תקופה יש את הסגנון המתאים לאותו זמן.

כך למשל לאחרונה מקובל מאוד לעטר את ספרי התורה באבני סברובסקי, ביהלומים ועוד עיטורים רבים בסגנון הזה. צבעי הכסף והזהב היו והם עדיין פופולאריים מאוד ואנחנו מכירים אותם ככאלה שאן מוסיפים רבות ליופי ולהדר של המעיל כולו ושל ספר התורה כולו.

מי רוקם לכם את המעיל לספר התורה?

כדאי תמיד לשים לב על בחירה ברקמה מיוחדת של איש מקצוע שיעשה את זה באופן מקצועי מיוחד. לא כל רוקם מוציא תחת ידיו עבודה אומנותית, מדויקת ומוקפדת וכדאי מאוד לשים לב כשבאים לבחור את המוצר.

בכל מקרה, זכרו. שווה לשלם על מעיל מהודר, איכותי ויוקרתי כי ראויה היא התורה להשקעה שלנו ולפאר ולהדר המיוחדים שאנחנו יכולים להעניק לה באמצעות המעיל המתאים.

>למידע נוסף ומגוון דוגמאות של מעיל לספר תורה בקרו באתר רקמת אהרון

שתפו ברשתות החברתיות

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

אולי יעניין אתכם, מאמרים נוספים מהבלוג שלנו